دستور جلسه و مصوبات جلسات شورای گفتگو - نیمسال اول 1403

هفتاد و نهمین جلسه شورا مورخ 28/01/1403

دستورجلسه

گزارش کارشناسی

عنوان مصوبه

نوع مصوبه

توضیحات و اقدامات

مستندات

انتخاب شش نفر عضو جدید از هشت نفر مدیران عامل یا رؤسای هیأت مدیره شرکت‌های برتر و رؤسای تشکل‌های اقتصادی در سال 1403

-

در راستای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و با عنایت به ردیف 16 ماده 2 دستورالعمل نحوه اداره جلسات شوراهای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سطح استان مقرر گردید:

- مدیر عاملان برتر معرفی شده از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون و اتاق اصناف استان به مدت یکسال بعنوان ارکان شورای گفت و گو در جلسات حضور یابند و مسائل و مشکلات حوزه های مختلف را به دبیرخانه شورا منعکس نمایند.

استانی

انجام شد

 

تصویب تقویم پیشنهادی برگزاری جلسات شورای گفتگو در سال 1403

-

بر اساس تبصره 1 ماده 3 و بند الف ماده 15 دستورالعمل نحوه اداره جلسات شوراهای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی (موضوع تبصره ماده 13 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب16/11/1390 ) در استان مقرر گردید:

- تقویم پیشنهادی برگزاری جلسات شورا در سال 1403 مورد تایید و تصویب رئیس محترم شورا قرار گرفت. لذا جلسات شورا در سال آتی طبق تقویم اعلامی برگزار خواهد شد.

استانی

انجام شد

 

بیمه‌ای شدن شیرخشک‌ها و عدم پرداخت به موقع مطالبات توسط سازمان‌های بیمه گر و کوتاه بودن فرجه بازپرداخت هزینه شیرخشک توسط داروخانه‌ها به شرکت‌های توزیع

دارد

دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس طی مکاتبه ای، داروخانه های دولتی را ملزم به فروش خشک نمایند.

استانی

انجام شد

 

مقرر شد شرکتهای پخش سایه سمن و رازی توزیع شیر خشک را با مهلت بازپرداخت سه ماهه به داروخانه ها تحویل دهند.

استانی

انجام شد

 

مکاتبه ای از سوی دفتر استاندار با وزیر بهداشت در خصوص دادن مهلت سه ماهه به کلیه داروخانه های استان جهت تسویه با شرکتهای توزیع شیرخشک

استانی

انجام شد

 

زمانبر بودن تحویل نهادهای اولیه شیرین بیان توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان

دارد

دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری طی مکاتبه با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص واگذاری ریشه شیرین بیان - غیر قانونی و قاچاق شده- به واحدهای تولیدی مجوزدار در کوتاه‌ترین زمان

استانی

انجام نشد

 

مکاتبه ای از سوی دفتر استاندار با گمرک ایران و سازمان توسعه تجارت در خصوص تسریع در ارسال گزارش ورود موقت مواد اولیه شیرین بیان جهت عدم درج بدهی رفع تعهد ارزی صادرکنندگان

استانی

انجام شد

 

مسائل و مشکلات تعطیلی و جرائم برخی از اعضای اتحادیه صنف عطاران و سقط فروشان شیراز

دارد

دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری طی مکاتبه با اداره تعزیرات حکومتی، موضوع اطاله نگه داشتن پرونده های صنف عطاران را پیگیری نماید.

استانی

در حال پیگیری

 

مسائل و مشکلات تعطیلی و جرائم برخی از اعضای اتحادیه صنف عطاران و سقط فروشان شیراز

دارد

کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اداره استاندارد، انجمن داروسازان استان، شرکتهای صنعت پخش استان و اتاق بازرگانی تشکیل و موضوع توزیع داروهای گیاهی در صنف عطاری ها بررسی و پیگیری گردد.

استانی

در حال پیگیری

 

 

 

 

هشتادمین جلسه شورا مورخ 26/02/1403

دستورجلسه

گزارش کارشناسی

عنوان مصوبه

نوع مصوبه

توضیحات و اقدامات

مستندات

اصلاح ماده 83 آیین نامه اجرایی قانون معادن و حذف بازه زمانی شش ماهه

دارد

موضوع درخواست صدور اختیار برگزاری مزایده محدوده های معدنی به استان از طریق مکاتبه استاندار محترم با وزارت صمت پیگیری شود تا بر اساس آن نسبت به اجرایی نمودن مزایده ها در بازه زمانی بیشتر از 6 ماه با مشارکت سازمان نظام مهندسی معدن صورت پذیرد.

استانی

در حال پیگیری

 

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارشی از پهنه های معدنی واگذار شده در حوزه دولتی و خصوصی تهیه و به دفتر استانداری ارائه نماید تا بر اساس آن درخواست حذف پهنه ها و آزادسازی آن به وزیر محترم صمت اعلام گردد.

استانی

در حال پیگیری

 

 

 

مقرر گردید تا سازمان صمت استان تمهیدات لازم را جهت استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی معادن استان در خصوص پهنه های معدنی موجود در استان جهت مزایده محدوده‌های معدنی استفاده نماید.

استانی

در حال پیگیری

 

سازمان نظام مهندسی معادن و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پیش نویس نامه اصلاح ماده 83 آیین نامه اجرایی قانون معادن را تهیه و جهت ارسال به وزیر صنعت، معدن و تجارت به دفتر استاندار ارائه نمایند.

استانی

در حال پیگیری

 

تفویض اختیار تصمیم در موارد اختلاف دارندگان پروانه فعالیت‌های معدنی به کارگروه تعامل استانی

دارد

مقرر گردید سازمان صمت استان متن تخصصی جهت حل معضل رای دیوان عدالت اداری شماره  140331390000246545 مورخ  4/2/1403 از طریق طرح در شورای عالی هماهنگی اقتصادی و اجماع نظر سران سه قوه را تهیه و به دبیرخانه شورا ارسال نماید.

استانی

در حال پیگیری

 

مقرر گردید تا طی نامه ای به امضای استاندار محترم خطاب به وزیر محترم صمت، موضوع اختیار در مورد حل اختلاف دارندگان پروانه فعالیتهای معدنی با دستگاه های دولتی و بخش عمومی به استان درخواست گردد.

استانی

انجام شد

 

 

 

هشتاد و یکمین جلسه شورا مورخ 29/03/1403

دستورجلسه

گزارش کارشناسی

عنوان مصوبه

نوع مصوبه

توضیحات و اقدامات

مستندات

مشکلات استفاده از اینتاکد به جای ضرائب مالیاتی

دارد

مقرر گردید با مشارکت اداره کل امور مالیاتی استان ضرائب مالیاتی پایین تر از اینتاکد ملاک عمل ممیزین محترم قرار گیرد.

استانی

در حال پیگیری

 

مشکلات ابلاغ شکایت و آرای هیات‌های حل اختلاف کارگری به کارفرمایان

دارد

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مکلف شد تا با مشارکت تشکل های کارگری – کارفرمایی در یک برنامه یکساله تعداد شکایت های پرونده های اختلاف کارگر و کارفرما به 50 درصد وضع موجود کاهش و گزارش آن را به این دبیرخانه ارسال فرمایند.

استانی

در حال پیگیری

 

اتاق بازرگانی جلسه ای با حضور نماینده کارگری و کارفرمایی برگزار و موضوع حل اختلاف از طریق سازش بین کارگر و کارفرما و حضور طرفین قبل از رای هیات برگزار گردد.

استانی

در حال پیگیری

 

 

 

هشتاد و دومین جلسه شورا مورخ 27/04/1403

دستورجلسه

گزارش کارشناسی

عنوان مصوبه

نوع مصوبه

توضیحات و اقدامات

مستندات

پیگیری مصوبه هفتاد و هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با موضوع عدم اعطای تسهیلات جهت خرید تراکتور توسط بانک کشاورزی

-

دفتر استاندار طی مکاتبه با رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، پذیرش پیش فاکتورهای شرکت تراکتورسازی تبریز جهت ارائه تسهیلات خرید تراکتور توسط بانک کشاورزی را درخواست نماید.

استانی

در حال پیگیری

 

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس طی مکاتبه با بانک مرکزی، موضوع تخصیص ارز خارج از نوبت به شرکتهایی که فعالیت آنها به طور مستقیم ساخت ادوات و ماشین‌آلات تولید است، درخواست نماید.

استانی

در حال پیگیری

 

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان طی مدت دو هفته موضوع تغییر پروانه بهره‌برداری خط تولیدی شرکت شایان دیزل به پروانه ساخت تراکتور را انجام و گزارش آن را به دبیرخانه اعلام نماید.

استانی

در حال پیگیری

 

دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری جلسه ای با حضور اداره محیط زیست، سازمان صمت و شرکت شهرکهای صنعتی استان برگزار و موضوع تغییر پروانه بهره‌برداری شرکت شایان دیزل در شهرک صنعتی را در کمیسیون ماده 11 قانون هوای پاک مورد بررسی قرار دهند.

استانی

در حال پیگیری

 

عدم اجرای مصوبه شماره 563 مورخ 26/10/1402 کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در خصوص صدور پروانه بخشی از فعالیت مندرج در جواز تاسیس صنایع غذایی توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان

-

سازمان جهاد کشاورزی استان مطابق با رویه سازمان صمت، جهت  طرح هایی که به بهره برداری کامل نرسیده اند و میتوانند با تعهد متقاضی پروانه بهره برداری را صادر نماید، اقدام کند.

استانی

در حال پیگیری

 

 

 

شرکت شهرکهای صنعتی استان گزارش اقدامات صورت گرفته در سایر استانها در خصوص صدور پروانه بهره‌برداری متناسب با درصد پیشرفت تولید و صدور سند مالکیت را تهیه و ظرف مدت دو هفته به این دبیرخانه ارسال فرمایند.

استانی

در حال پیگیری

 

اصلاح بخشنامه شماره 1777 سازمان تامین اجتماعی در خصوص تغییر عناوین شغلی و تعیین دستمزد سوابق

دارد

دبیرخانه شورا طی مکاتبه ای با سازمان تامین اجتماعی کشور موارد ذیل را درخواست نماید :

-با توجه به ابهامات موجود در این بخشنامه و تاثیر آن بر محیط کسب‌و‌کار، با حکم دادستانی دستور توقف اجرای عملیاتی بخشنامه مزبور در استان اخذ گردد.

استانی

در حال پیگیری

 

مشکلات تعطیلی برق واحدهای تولیدی و عدم تطابق با جمعه‌های تعطیل هر هفته

دارد

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، امضای رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار را به عنوان نماینده کارگران جهت تعطیلی روزی به غیر از جمعه را جهت ادامه فعالیت واحدهای صنعتی بپذیرد.

استانی

در حال پیگیری

 

اتاق بازرگانی جلسه ای با حضور نماینده کارگران، کارفرمایان، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار و توافق‌نامه‌ای فی‌مابین نمایندگان جامعه کارفرمایی و کارگری در خصوص تعطیلی روزی به غیر روز جمعه را صورتجلسه، تصویب و اجرایی نمایند.

استانی

در حال پیگیری

 

 

 

 

هشتاد و سومین جلسه شورا مورخ 31/05/1403

دستورجلسه

گزارش کارشناسی

عنوان مصوبه

نوع مصوبه

توضیحات و اقدامات

مستندات

تایید مصوبات جلسه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مورخ 8/5/1403 در خصوص پذیرش متقابل نتایج نمونه برداری و آزمایشات اداره استاندارد و اداره نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

-

نتایج آزمون محصولات نمونه برداری شده توسط موسسه استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی چنانچه مطابق با آیتم های مندرج در استاندارد مربوطه بوده و در یکی از آزمایشگاه های مورد تایید هر دو دستگاه انجام شده باشد و تاریخ نتایج نزدیک به زمان بازرسی بعدی هر یک از دو سازمان باشد، مورد تایید متقابل قرار گیرد و از انجام نمونه‌برداری مجدد خودداری گردد. بدیهی است موارد ضروری خارج از این مصوبه، اقدام خواهد شد.

استانی

 

 

تعداد نمونه برداری در طی یکسال (مطابق پیشنهاد شماره 1) فی مابین اداره نظارت دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد تقسیم گردد. بطور مثال از مجموع 4 مورد انجام نمونه برداری در یک سال، 2 مورد را دانشگاه  علوم پزشکی انجام دهد و 2 مورد را اداره استاندارد و نتایج را در اختیار یکدیگر قرار دهند  .جهت امکان برنامه ریزی لازم آمار تفکیکی نمونه برداری از  محصولات هریک از واحد‌های تحت پوشش بصورت سه ماهه بین دو دستگاه تبادل گردد.

استانی

 

 

اتاق بازرگانی فارس هر شش ماه جلسه ای برگزار و عملکرد هر دو دستگاه در انجام مصوبات را پایش و گزارش آن را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارائه نماید.

استانی

 

 

اصلاح تبصره «1» بند «د» ماده 2 آیین نامه اجرایی تبصره «1» ماده 17 قانون ایمنی راهها و راه آهن مصوب ۱۳۷۹

دارد

مطابق با مصوبه جدید هیات وزیران به شماره 45438/ت61181ه  مورخ 16/3/1403 جز9 بند «ج» ماده «1» آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها اصلاح گردیده است. دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری طی مکاتبه با سازمان راهداری و حمل و نقل کشور صدور مجوز جهت احداث موارد مطروحه در بند مذکور و تبصره الحاقی آن را پیگیری نموده و جهت اجرا در استان با اداره کل راهداری و حمل و نقل استان مکاتبه صورت گیرد.

استانی

 

 

دفتر استانداری طی مکاتبه با معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری درخواست تفسیر حقوقی موضوع تبصره «1» بند «د» ماده 2 آیین نامه اجرایی تبصره «1» ماده 17 قانون ایمنی راهها و راه آهن مصوب ۱۳۷۹ با مصوبه جدید هیات وزیران به شماره 45438/ت61181ه  مورخ 16/3/1403 در خصوص احداث طرح‌های گردشگری در حریم راه ها نماید.

استانی

 

 

حذف مالیات بر ارزش افزوده آلایشات( امعاء و احشا خوراکی طیور)

دارد

دفتر استاندار طی مکاتبه با دفتر هیات دولت، اعمال مالیات بر ارزش افزوده امعا و احشا طیور موضوع بخشنامه شماره 18/100 مورخ 22/1/1401 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درخواست نماید تا دریافت مالیات بر ارزش افزوده از انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی( خام و فرآوری نشده و نشده)، مجددا احیا و اجرا گردد.

استاندار

 

 

 

 

با توجه به اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران توانسته مهلت 6 ماهه جهت محاسبه و دریافت مالیات ارزش‌افزوده از واحدهای طیور منظور کند، دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری طی مکاتبه با اداره امور مالیاتی استان، مهلت 6 ماهه جهت محاسبه و دریافت مالیات ارزش‌افزوده از واحدهای طیور منظور کند.

استانی

 

 

 

هشتاد و چهارم جلسه شورا مورخ 28/06/1403

دستورجلسه

گزارش کارشناسی

عنوان مصوبه

نوع مصوبه

توضیحات و اقدامات

مستندات

حذف معافیت مندرج در بند «پ» ماده 117 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه در قانون برنامه پنجساله هفتم توسعه در خصوص هزینه های اجرای ثبت

دارد

دفتر استاندار طی مکاتبه با دیوان عدالت اداری درخواست نماید با توجه به عدم پیش بینی و تصویب معافیت مندرج در بند «پ» ماده 117 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه در قانون برنامه پنجساله هفتم توسعه برای اشخاص حقیقی و حقوقی و بالاخص شرکتهای تولیدی، موضوع عطف به ماسبق گردد و با اصلاح آیین‌نامه اجرایی مفاد اسناد رسمی و تائید آن توسط ریاست محترم قوه قضاییه از معافیت حقوق دولتی در پرونده های اجرایی استفاده نمود.

استانی/ملی

 

 

معضلات معدن داران در خصوص عدم اجرای ماده 90 آیین نامه اجرایی قانون معادن

دارد

کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده‌(۲۴) قانون معادن ملزم به اجرای ماده 90 آیین نامه اجرایی قانون معادن هستند.

استانی/ملی

 

 

 

لینک های مفید

تماس با ما

آدرس

شیراز، خیابان قصرالدشت، بالاتر از چهار راه زرگری،نبش کوچه 73الف

 

تلفن

+98(71) 36294901-9

 

ایمیل

Info@Sccim.ir

JoomShaper